Den nye Matrix-film får premiere derhjemme

22 december 2021

The Matrix Resurrections vil kunne købes digitalt derhjemme allerede juleaften

Onsdag den 22. december skulle The Matrix Resurrections, den længeventede fjerde del af   Matrix-universet, have haft premiere i biografer i hele Danmark. På grund af de nye Corona-restriktioner er alle biograferne dog lukket ned igen, og premieren er indstillet til stor skuffelse for mange.

I stedet for at lade publikum vente, vælger filmselskabet Warner Bros. nu at afholde digital premiere på filmen. Fra og med juleaften, den 24. december vil alle kunne købe den på SF Anytime og se den derhjemme.

- Det er naturligvis trist med de nye restriktioner, som gør, at vi i højere grad end planlagt, må blive hjemme i julen og tiden derefter.  Men under disse omstændigheder, så føles det godt, at vi får mulighed for at tilbyde store filmoplevelser, som The Matrix Resurrections, til alle, der er hjemme i julen, og at Matrix-fansene ikke behøver at vente længere på endeligt at se filmen, siger Jessie Ross Skärvad, Head of Marketing & Sales på SF Anytime.

En anden film, som udgives via SF Anytime tidligere end planlagt på grund af restriktionerne, er Familien Jul & Nissehotellet. Filmen havde ganske vist biografpremiere før lockdown og nåede at blive set af næsten 100.000, men da mange familier sikkert havde planlagt at se den i juleferien, så vælger filmselskabet SF Studios nu at give den en tidligere digital premiere, den 22. december. På den måde får alle mulighed for at gennemføre deres julefilmsplaner – bare hjemme i sofaen foran TV’et i selskab med SF Anytime.

Jessie Ross Skärvad

Head of Marketing & Sales